Atgal į Naujienas

2022-02-18

„Keršto kelionės“ ir kaip jomis gali pasinaudoti nekilnojamojo turto savininkai



Atšaukti skrydžiai, neįvykusios kelionės, karantinas. Po pirmosios pasaulį sukausčiusios COVID-19 bangos dalis žmonių jautėsi tarsi 2020-ieji ir 2021-ųjų pradžia iš jų gyvenimų būtų pavogti. Tačiau didėjant skiepijimo mastams vos per kelis mėnesius kelionių industrija atsigavo, o keliauti ištroškusių žmonių tarpe išpopuliarėjo „keršto kelionių“ sąvoka. Atsiradusiomis naujomis galimybėmis netruko pasinaudoti ir didžiausia pasaulyje atostogų nuomos paieškos sistema HomeToGo, kurią nuo pat pirmos kodo eilutės kuria platformos technologinis partneris Lietuvoje – NFQ. 

Turistai „atsigriebia“ už prarastas keliones

„Keršto kelionės“ – tai koncepcija, paremta idėja, kad „kerštaudami“ pasaulį sukausčiusiai COVID-19 pandemijai, turistai praleidžia daugiau laiko kelionėse, kurios neįvyko 2020-aisiais. „Atsigavusi rinka lėmė tai, jog HomeToGo praėję metai buvo ypač sėkmingi. Gebėjimas greitai adaptuotis prie pasikeitusių kelionių tendencijų padėjo Lietuvoje ir Vokietijoje vystomam startuoliui sparčiai išaugti ir tapti vienaragiu. Šį rudenį nuo pat pirmosios kodo eilutės augintą HomeToGo išleidome į Frankfurto akcijų biržas“, – apie po pirmųjų pandemijos metų atsivėrusias galimybes  kalbėjo Audrius Bugas, Vice President of Technology at HomeToGo. 

Apie atsigavusią kelionių industriją byloja ir HomeToGo parengtas tyrimas, jungiantis išskirtines apklaustų svečių ir turto savininkų įžvalgas, besiremiantis HomeToGo bei AirDNA vidiniais praėjusių dviejų metų duomenimis. Tyrimas rodo, kad net 85% nekilnojamojo turto savininkų JAV pastebi daugiau užsakymų, palyginus su ankstesniais metais, o 46% HomeToGo vasaros užsakymų truko 7 dienas ar ilgiau. Tai yra 8% daugiau nei 2020-aisiais. 

Nepažintų kraštų ir nuotykių išsiilgę žmonės „atsigriebia“ ne tik ilgesnėmis kelionėmis, tačiau ir jų kokybe. Ilgesnių išvykų metu keliautojai nusiteikę daugiau pamatyti, nuveikti, išleisti. Pagal to paties tyrimo duomenis matyti, jog keliautojų grupės dydis padidėjo 18%, o vidutinė užsakymo vertė yra 70% didesnė nei 2020 metais bei 65% didesnė nei 2019-aisiais. Tikimasi, kad šie skaičiai dar augs paskutinės minutės kelionių užsakymų dėka.

Analogiško tyrimo Europos rinkoje metu nustatyta, kad prieš porą metų keliaudami miestuose turistai nakvynei vidutiniškai išleisdavo 92 Eur, 2021-aisiais ši suma padidėjo 15 Eur. 

Stengiasi kontroliuoti kelionės sąlygas

Pasimokę iš skaudžių patirčių, turistai stengiasi kelionės sąlygas sutelkti į savo rankas. Tai puikiai iliustruoja augantis vokiečių bei prancūzų noras keliauti ne lėktuvu, o automobiliu. Net 76% apklausoje dalyvavusių respondentų vykdami į kelionę rinktųsi šią transporto priemonę. Reikia atkreipti dėmesį, jog dažnai kintant valstybių sienų kirtimo sąlygoms, auga tendencija keliauti savų šalių viduje. Daugiau nei pusė apklaustųjų ispanų teigė planuojantys keliones ne užsienyje, o Ispanijos viduje. Taip pat nuolat besikeičiančios keliavimo taisyklės skatina vis dažniau rinktis ir paskutinės minutės apsistojimo variantus. Net 85% JAV nekilnojamojo turto savininkų pastebi paskutinės minutės užsakymų augimą.

Raktas į keliautojo širdį lanksčios rezervacijos

Siekiant maksimaliai padidinti rezervacijų kiekį, vienas patarimų nekilnojamojo turto savininkams – nustatyti lanksčią užsakymų ir atšaukimų politiką. To reikia tam, kad svečiai išliktų ramūs bei užtikrinti šiais nenuspėjamais pandemijos laikais. 90% Vokietijos ir Prancūzijos keliautojų „nemokamo atšaukimo“ funkcija yra vienas svarbiausių užsakymo aspektų. Nekilnojamojo turto savininkai turėtų apsvarstyti šią galimybę dėl to, kad būtų apsaugoti rizikos vengiantys svečiai, o verslas taptų patrauklesnis atsargiems keliautojams.

Keliaujama ne tik ilsėtis, bet ir dirbti

Šiuo metu daugeliui dirbant per Zoom, Microsoft Teams bei kitas aplikacijas ir besilaikant „darbo iš kur nori“ politikos, nereikėtų stebėtis, kad keliaujama ne tik atostogauti, tačiau ir siekiant paįvairinti darbo aplinką. Maždaug pusė apklaustų britų, vokiečių ir prancūzų respondentų teigė, jog planuoja pasinaudoti nuotolinio darbo keliaujant galimybėmis. Tai reiškia, kad svečiams svarbu pasiūlyti patogias, nuotoliniam darbui tinkančias vietas, greitą belaidį interneto ryšį ir, žinoma, šiuos dalykus pabrėžti savo siūlomos apgyvendinimo vietos aprašyme.

Kaip pasiekti šiuos naujus nuotolinių darbuotojų tipus, kurie gali skirtis nuo jūsų įprasto svečio? Čia itin svarbų vaidmenį atlieka komunikacija – 42% apklaustų NT savininkų yra įtraukę savo nuosavybę į daugiau nei 5 rezervavimo platformas. Siekiant išlikti konkurencingais, būtina plėsti savo pasiekiamumą skaitmeninėje erdvėje. Tai padės pritraukti  kuo daugiau žmonių. 

Keliautojas ir geriausias jo draugas

Reikia nepamiršti, jog ilgėjant kelionių laikotarpiui ir populiarėjant darbo iš svetur konceptui, keliautojai nenori, o ne visuomet ir gali palikti savo keturkojus draugus namuose. Pats laikas aiškiai apibrėžti savo įstaigos politiką augintinių klausimu, teikiant paslaugų aprašymus nepamiršti ir tokių ypatybių, kaip pilnai aptvertas kiemas ar netoliese esantis šunų parkas. 

Kelionės grįžta. Tai – nediskutuotinas klausimas, tačiau keliavimo įpročiai keičiasi. Nekilnojamojo turto savininkams, siekiant išlikti stipriems versle, būtina stebėti bei reaguoti į pasikeitusias kelionių tendencijas.