Atgal į Naujienas

2020-01-25

Kaip efektyviai išnaudoti naujienlaiškių rinkodarą



Kokybiška duomenų bazė, naujienlaiškiai, automatizacija. Būtent šie trys elementai, anot Mato Pociaus, NFQ El. pašto rinkodaros skyriaus vadovo, yra svarbiausi siekiant didesnio bendravimo el. laiškais efektyvumo.

Skaičiuojama, kad kiekvieną dieną pasaulyje išsiunčiama apie 300 mlrd. el. laiškų, didelė dalis jų – naujienlaiškiai. „Tai pigiausia priemonė tiksliniam vartotojui pasiekti. El. parduotuvėms – tai tarp TOP3 esanti priemonė, kuri generuoja pajamas. Tad abejoti neverta, bet svarbu nepamiršti, kad laiškai gali būti siunčiami tik su gavėjo sutikimu. Tai apibrėžta įstatymais ir galioja tiek fiziniams, tiek juridiniams asmenims. Na, ir, žinoma, turinys turi būti aktualus ir įdomus“, – aiškino M. Pocius.

Kaip pritraukti naujienlaiškio skaitytojus

Kaip vienus efektyviausių būdų surinkti gavėjų el. paštų adresus pranešėjas įvardijo skrajutes prekybos vietoje, lojalumo programas, organizuojamas loterijas parodose, konferencijose, seminaruose, pokalbius telefonu, įterpiamas nuorodas tinklalapyje, el. laiškuose (pavyzdžiui, paraše), taip pat renginiuose, kur žmonės laukia eilėje, gali dirbti savanoriai, siūlantys prenumeruoti naujienas.

„Gana populiarus variantas – puslapio apačioje esanti nuoroda su užrašu „naujienlaiškis“ – praktiškai negeneruoja srauto. Ji turėtų būti agresyvesnė, pavyzdžiui, iššokantis langas (angl. pop-up), tik reikia, kad jis iššoktų ne iš karto, kai tik vartotojas ateina į tinklalapį. Gali būti laimės rato loterija, atskiras prenumeratos puslapis“, – vardijo pavyzdžius pranešėjas.

Norint organizuoti specialią reklaminę kampaniją būtent el. adresams surinkti, reikia nepamiršti, kad tai gana brangu – vieno el. pašto adreso kaina gali siekti penkis eurus.

Dėmesys detalėms

Skaičiuojama, kad naujienlaiškio atidarymo vidurkis yra apie 15–20 procentų. „Tik reikia atkreipti dėmesį, kad atidarymas – tai veiksmas, kai vartotojas pamato paveikslėlius naujienlaiškyje, o ne tik pažymi laišką kaip skaitytą. Kaip padidinti tą statistiką, o dar geriau – paskatinti pardavimus? Visų pirma, nepamiršti, kad sutikdamas gauti naujienlaiškį vartotojas tarsi įsileidžia į savo asmeninį ratą. Tai reiškia, kad jis pats duoda sutikimą ir tikisi tik aktualios informacijos. Tad reikia kurti kokybišką turinį. Yra žodžių, kurie paprastai veikia geriau nei kiti. Pavyzdžiui, mūsų tyrimai rodo, kad „išpardavimas“, „akcija“, „dovana“ dažnu atveju padidina atidaromumą. Labai svarbu atkreipti dėmesį į temos bei turinio aktualumą atitinkamu laikotarpiu“, – teigė M. Pocius.

Taip pat, anot pranešėjo, reikšminga atkreipti dėmesį į siuntėjo vardą – jis turi būti aiškiai ir greitai nuskaitomas, atpažįstamas. Be to, kaip rodo praktika, atidarymo rezultatai sėkmingesni tinkamai segmentuojant gavėjus.

Nebijokite pakartoti

Kaip svarbų elementą pranešėjas įvardijo ir pasveikinimo laišką po prenumeratos patvirtinimo – taip užtvirtinamas ryšys, klientui paaiškinant, ką ir kaip dažnai jis gaus. O dar geriau, jei tai bus „apšildanti“ laiškų serija, papasakojanti apie paslaugą ar prekę. Ši praktika sustiprina kontakto kokybę, sumažina naujienlaiškių atsisakymą.

„Dažnai sulaukiu klausimo, ar veiksmingas naujienlaiškio pakartojimas pirmą kartą jo neskaičiusiems. Sakyčiau, tai privaloma praktika. Mūsų skaičiai rodo, kad turinio pakartojimas (su skirtingu pavadinimu) po dviejų parų (skaičiuojama, kad naujienlaiškiai perskaitomi vidutiniškai per dvi paras) gali reikšti 45 proc. daugiau atidarymų ir 35 proc. daugiau pardavimų“, – komentavo pranešėjas.

Tinkama automatizacija, specialios naujienlaiškiams skirtos platformos leidžia sutaupyti laiko ir kurti kokybiškesnį turinį.