Naujienos

 
2017 06 09

NFQ ir Soundest tyrimas: el. parduotuvių rinkodara Lietuvoje per daug kukli

NFQ kartu su Soundest naujienlaiškių siuntimo platforma, padedančia 24 tūkst. el. parduotuvių visame pasaulyje siųsti naujienlaiškius, ištyrė, kaip Lietuvos el. parduotuvės išnaudoja el. pašto rinkodaros priemones. Tyrimas atliktas išanalizavus 230+ lietuviškų el. parduotuvių. Taigi, trumpai apie rezultatus.

 

Screen Shot 2017-06-12 at 17.24.35_1 

El. pašto rinkodara - sudėtingesni sprendimai vis dar netaikomi


Kaip rodo atliktas tyrimas, dvejus metus iš eilės analizuojantis lietuviškų el. parduotuvių rinkodaros veiksmus, verslai el. pašto kanalą dažniausiai naudoja tik periodiniams ir masiniams naujienlaiškiams siųsti, o sudėtingesnių rinkodaros sprendimų, kurie galėtų padidinti pardavimą, vis dar netaiko.

Vidutiniškai viena kampanija Lietuvos el. parduotuvėms sugeneruoja beveik 9 pardavimus

Vidutiniškai atidaroma 15,41% siųstų lietuviškų parduotuvių naujienlaiškių (pasaulinis standartas - 12-18%). Gausiau atidaromi naujienlaiškiai, kurių gavėjų sąrašas yra mažesnis. Pavyzdžiui, siunčiant laišką daugiau nei 50 tūkst. gavėjų užsakymų kiekis didėja iki 19,4, o iki 5 tūkst. - mažėja iki 1,78 užsakymo. Tyrimas rodo, kad vidutiniškai viena kampanija Lietuvos el. parduotuvėms sugeneruoja beveik 9 pardavimus, o kuo gavėjų sąrašas didesnis, tuo užsakymų rodiklis yra didesnis. Pajamos iš vieno išsiųsto naujienlaiškio siekia apie 0,06 Eur.

 

Lietuviai nepasitelkia visų galimybių svetainės lankytojus paversti prenumeratoriais

Lietuviškuos el. parduotuvės nesiunčia skirtingų pasveikinimo arba prisistatymo laiškų, neišnaudoja automatizuotų sprendimų. Iš viso didelio srauto, kuris ateina į el. parduotuvę, tik labai nedidelė dalis, dažniausiai mažiau nei procentas, lankytojų vizitų konvertuojasi į pirkimą, visi kiti - ateina, panaršo ir išeina.

Dauguma vis dar naudoja konservatyvius el. pašto rinkodaros būdus

Iš analizuotų per 230 el. parduotuvių daugiausia jų (65%) pasitelkia gana konservatyvų būdą - kur nors puslapio viršuje būna matoma ikonėlė su prašymu palikti el. pašto adresą. Aktyvesnes formas - „besileidžiančias" prenumeratos juosteles, kurios būna matomas nuolat ekrane, t. y. ir vartotojui puslapiu judant žemyn, naudoja tik 9% visų lietuviškų parduotuvių. Šiek tiek daugiau, apie 12%, naudoja patį agresyviausią būdą - iššokančią didelę reklamjuostę, siūlančią prenumeruoti.

 

Iššokančios reklamjuostės - efektyviausios

Jei puslapio viršuje matoma ikonėlė su prašymu prenumeruoti, apie 0,5% lankytojų paverčia pirkėjais, tai iššokančios reklamjuostės, priklausomai nuo suteiktos vertės, pasiūlytos nuolaidos, pirkėjais paverčia 5% srauto.

 

Įstatymai neretai pažeidinėjami

El. parduotuvės linkusios pasitelkti ne tokius įkyrius prenumeratorių rinkimo būdus, tačiau vėliau neretai pažeidinėja įstatymą. Pavyzdžiui, tik 66% lietuviškų parduotuvių prašo leidimo siųsti laiškus registruojantis ar perkant prekę, tačiau iš tų 66%, net 37% laiko varnelę jau ten uždėtą, o 20%, kurie neprašo, vis tiek siunčia laiškus ir ignoruoja įstatymus.

 

Automatizuoti sprendimai - apleisti

Tyrimas rodo, kad lietuviškos parduotuvės nėra linkusios pasitelkti ir automatizuotų laiškų, kurie siunčiami priklausomai nuo situacijos. Pavyzdžiui, naujam prenumeratoriui nesiunčia pasveikinimo laiško, arba priminimo laiškų, kai įsidėjus prekes į krepšelį, jos yra paliekamos ir pirkimo procesas neužbaigiamas. Tik vos 24% siunčia pasveikinimo laiškus naujiems užsiregistravusiems vartotojams su pasiūlymais. Kaip rodo Soundest duomenys, vidutiniškai iš vieno tokio laiško bendrovės uždirba 2,72 Eur, palyginti su 0,06 Eur, gaunamais iš įprasto naujienlaiškio.

Didžiosios tarptautinės el. parduotuvės dažniau siunčiu skirting tipo el. laiškus

Jei pirmajame tiesiog pasveikina sėkmingai užsiregistravus, antrajame - neretai supažindina su faktu, kad jų parduotuvėje galioja 100% pasitenkinimo ir prekių grąžinimo garantija, - taip tarsi neįkyriai primenama apie save, trečiajame - pasiūloma nuolaida pirmajam apsipirkimui, kuri galioja 3 d. ar nemokamas pristatymas. Statistika rodo, jog antras ir trečias toks prisistatymo laiškas generuoja mažesnes pajamas, tačiau toks automatizuotas sprendimas atitinkamai 12 ir 9% vartotojų paskatina imtis veiksmų.

 

Apie 70% krepšelių internete yra paliekama, neįsigyjant prekių

Tik 19% el. parduotuvių pasitelkia priminimo laiškus, kai prekės pasilieka krepšelyje. Nors kaip rodo tyrimai, pajamos iš tokių laiškų vidutiniškai siekia net 5,99 Eur. Statistika elementari: iš įprasto naujienlaiškio uždirbami 6 centai, iš pasveikinimo - 2,72 Eur, o palikto krepšelio laiškai sugeneruoja net 6 Eur pajamų. Toks laiškas turėtų būti neįkyrus, su jame pateiktais konsultacijai ir pagalbai skirtais parduotuvės kontaktais.

Daugiau el. pašto rinkodaros klausimais galėtų patarti Head of Email marketing unit Matas Pocius.


Balsuok už patikusią naujieną
Svetainės struktūra